Ekonomi

Geleneksel perakende yüzde 70 küçülecek

Mehtap HALICI

Türkiye’de alışveriş merkezleri kategori değiştiriyor. Son yıllarda değişen tüketici alışkanlıkları, klasik perakendenin yerini karma kullanım alanlarına bırakmıştır.

Sektör, bireysel istek ve ihtiyaçlar yerine toplumun tüm ihtiyaçlarını karşılayan alanlara dönüşmektedir. Temel Gayrimenkul’ün desteğiyle Türkçe’ye çevrilen “Geleceğe Hazır Perakende” kitabının tanıtım toplantısında; Perakendenin geleceği ve sektörün önümüzdeki dönemde yaşayacağı dönüşümler anlatıldı.

Ana Gayrimenkul COO’su Nevzat Yavan, alışveriş merkezlerinin ve markaların iş yapma biçimlerinin değiştiğini belirterek, herkesin alışık olduğu hazır giyim, yeme-içme ve eğlenceye yönelik klasik bakış açısının değişerek dönüştüğünü vurguladı.

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de AVM’lerin yeniden yapılandırıldığını söyleyen Yavan, sağlık, eğitim, medikal, spor, moda, tarım gibi kategorilerin AVM’lerle bütünleştiğini belirterek, “Küçüleceğini tahmin ediyoruz. . Kalan yüzde 30 ise yeni kategorilerin gelmesiyle oluşturulacak. Önümüzdeki 3 yılda Türkiye’deki AVM’lerde %10’luk bir kategori değişikliği yaşanacak. Çünkü müşteri istiyor.

Bu ciddi bir dönüşüm anlamına geliyor. AVM’ler de bunu sağlamak zorunda kalacak.” Bugün alışveriş merkezlerinde muayenelere hazırlık kursları ile diş ve sağlık kliniklerinin bulunduğunu kaydeden Yavan, bazılarının çatılarında veya ortak alanlarda tarım bile yaptığını söyledi. Ortada pek çok yapıyı barındıran bütünsel projelere ilginin arttığını söyleyen ‘Geleceğe Hazır Perakende’ kitabının yazarı ve perakende stratejisti İbrahim İbrahim, geleceğin alışveriş merkezlerinin satın almanın ötesine geçmesi gerektiğini vurguladı. satış sistemi.

AVM’lerin bulundukları lokasyona göre farklı işlevler sunarak toplumun tüm ihtiyaçlarını karşılayan alanlara dönüştürülmesi gerektiğini belirten İbrahim, “Vasat ve ‘seri üretim’ mağazaların, birçok kişinin bir araya geldiği bütüncül alanlara dönüştürülmesi gerekiyor. ihtiyaçlar karşılanır.

Çünkü alışveriş merkezleri toplumlarla ve tüketicilerle bağlarını kaybetmiş durumda. Dolayısıyla klasik al-sat sistemine konu olan perakendenin yüzde 30’a varan düşüşler yaşayacağını öngörüyoruz. O yüzden buraları yeniden tasarlamamız gerekiyor” dedi.

“Bu yıl dengeli bir pazar öngörüyoruz”

AVM şubesinin dünyada olduğu gibi Türkiye’de de değerli bir dönüşüm geçirdiğini belirten Temel Gayrimenkul CEO’su Cem Eriç, bu dönüşümle AVM’lerin şehir hayatının vazgeçilmez bir parçası olduğunu ve paha biçilmez bir değer olduğunu söyledi. tüm paydaşları için.

Eric sözlerine şöyle devam etti: “Alışveriş merkezleri, sosyal yaşamdaki vazgeçilmez rolünün yanı sıra içindeki mağazalarla da devasa bir ekosistem oluşturuyor. Bu ekosistem ülkemizde üretim, lojistik ve altyapı başta olmak üzere birçok farklı sektörü kelebek etkisi ile besleyerek önemli bir ekonomik değer oluşturmaktadır.”

Seçim sonucu ne olursa olsun istikrarlı bir pazar öngördüklerini belirten Temel Gayrimenkul CEO’su Cem Eriç, “Dönemsel hareketler görebiliriz. Bu yıl denk bütçeler yaptık ve bizi şaşırtacak sonuçlar göreceğimizi düşünmüyoruz. Enflasyonun etkisi altında devam edeceğimizi düşünüyoruz. Elbette bu süreçte ekonomi politikaları da etkili olacaktır” dedi.

Cirolar yüzde 164 arttı

Esas Gayrimenkul’ün portföyünde yer alan alışveriş merkezlerindeki ziyaretçi sirkülasyonunun geçen yılın aynı ayına göre yüzde 28 artışla yüzde 164 ciro artışı yakaladığını belirten COO Nevzat Yavan, “Olumlu bir cirodan bahsediyoruz. Enflasyonu hariç tuttuğumuzda yüzde 84 artış. Bu güçlü ekonomik aktivite hem ziyaretçi sirkülasyonu hem de ciro üzerinde etkili oldu.”

haberputurge.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu